Olen juossut läpi kiirastulen
koska sydän sanoi niin
olen rakastellut kanssa myrskytuulen
koska sydän sanoi niin
olen rikkonut lakia
tehnyt syntiä
tyhmyyden takia
olen saanut kärsiä
silti kaiken oli käytävä niin
koska sydän sanoi niin

Olen sukeltanut kiehuvaan veteen
koska sydän sanoi niin
olen hukkunut rakkauden valtamereen
koska sydän sanoi niin
olen hyväillyt hiuksia
tummia, vaaleita
tehnyt lupauksia
ja etsinyt aatteita
kuiskannut korvaan näkemiin
koska sydän sanoi niin

Olen ollut ylpeä
koska sydän sanoi niin
olen usein saanut kärsiä
koska sydän sanoi niin
elämä voi olla valaistu tie
joka turvallisesti perille vie
olen käynyt sivuteilläkin
koska sydän sanoi niin

Olen aina janonnut elämää
koska sydän sanoi niin
sain maistaa ja tahdoin heti enemmän
koska sydän sanoi niin
vangitsin valkoisen kyyhkysen
panin häkkiin ja kuulin sen nyyhkytyksen
ja laskin takaisin taivaan tuuliin
koska sydän sanoi niin

Sisko meille on annettu elämä
ja mä en aio heittää sitä menemään
olen aina tarttunut joka sekunttiin
ja se on sattunut
mutta sydän sanoi niin

Pelle Miljoona

Vaikken vieläkään usko että sisäelimet sanovat yhtään mitään, tai pettyminen särkisi niitä, mutta minulle tuossakin on kysymys siitä mikä malja on täynnä ja mikä puolillaan.

Kaikki tuntuu taas niin ei miltään. En tartu hetkeen enkä elä tässä päivässä. En opi eilisestä enkä unelmoi huomisesta. Tiedän että kaikki voi olla ohi koska vain. En pelkää kuolemaa, enkä tiedä miten tässä pitäisi olla että elämä olisi eletty täysillä tai mitä eroa on puolityhjällä ja täydellä maljalla, milloin se on täysi? Monta kesää minulla vielä on? Ehkä viisikymmentä, mitä ihminen tekee niin monella kesällä? Eikö tämän pitäisi olla vasta elämän aamupäivä, miksi minä olen jo niin väsynyt? Montako kertaa täytyy pettyä jotta voisi sanoa menneisyyden olevan sarja epäonnistumisia ja tulevaisuuden toinen samanlainen. Montako kertaa on vaiettava, ymmärrettävä, itkettävä väärässä kohdassa, aloitettava taas alusta ja uskottava. Tämä herkkyys tappaa minut vielä. Kattokaa nyt, kattokaa nyt edes kerran minua. Montako kertaa tässä elämässä täytyy kuolla? Te olette kaikki kuolleita ja minä etsin teistä elämää.